torsdag 19 december 2013

Fjäsk eller bara tacksamhet?

Maken tycker jag är tramsig, att jag fjäskar för fritidspersonalen. Men jag är uppfostrad med att man visar tacksamhet. Lite hemmagjord rischoklad är inget storslaget, men jag hoppas personalen på fritids som sliter med bråkiga ungar hela dagarna, känner vår uppskattning. Avundas verkligen inte deras jobb, stim och bråk hela dagarna och utskällda av föräldrar för att ungarna gör av med vantar och dylikt. 


Prins(korv)en är stolt över Rischokladen vi har gjort och längtar till imorgon när han får dela ut till personalen. 


Tycker du som läser detta att det är fjäsk?


Oavsett så hoppas jag att personalen tar det som den värmande julgåva, det är tänkt att vara...

2 kommentarer:

Helene sa...

Du e go. Jag tänker oxå en del om det där. Ska skriva ett inlägg!

Anonym sa...

Inte fjäsk mkt trevligt med uppskattning det är allt för få som visar förståelse och respekt för vårt yrke. Mar