fredag 20 december 2013

Vad ska du ha dem till sen?

Jag bestämde mig för många år sedan att om jag dör, så vill jag att någon annan som behöver ett nytt organ, ska kunna få det av mig. Jag har ju ingen nytta av de längre, varför ska de följa med mig i graven?!
Ikväll har jag även skaffat ett digitalt donationskort, tog ungefär 1 minut, inte jättejobbigt! 


Har du någon nytta av dina organ när du dör? Vill du inte hellre rädd liv? Tänk om det är din mamma/bror/son/kompis/fru som behöver ett nytt organ, då vet jag att du hade varit jävelusiskt tacksam mot den personen som tagit beslutet att bli donater! 
Så vad väntar du på, in på AppStore (om du har ajfån) och ladda ner ditt digitala donationskort! Har du inte ajfån finns det antagligen även för andra dumphones. Och har du ingen elektronisk apparat att ladda ner det på (hur läser du då den här bloggen?!) så tycker jag att du besöker första bästa vårdcentral och ber dem informera om hur du ska gå till väga. Du och fina beslut kan rädd liv, vänta inte tills det är försent! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Stolt mor!