fredag 20 december 2013

Lov!!!!

Nu är det officielt jullov!!!!
(Fortfarande bortsett från att jag måste bli klar med min rapport...)

Barnen har haft sina sista dagar på skolan/fritids och förskolan för det här året. Klockan kommer inte ringa oartigt tidigt förrän den 7/1, så frikking awesome!!!
Har jobbat på min rapport så gott jag kunnat, åkt på en tradig förkylning så mitt huvud känns nu fyllt med bomull, blandat med snor... Men jag har kommit en bit på vägen, även om jag fortfarande känner mig lite låst av ren stress. Prins(korv)en kom in och frågade hur det gick för mig, om det var tråkigt. Ja, sa jag, mamma tycker detta är skittråkigt! Kanske inte så pedagogiskt men just nu är jag så trött på skolan, vissa klasskamrater och lärare att jag verkligen uppskattar jullovet till tusen! Visade honom vår grupprapport och blev själv helt matt, skönt att den är klar. 


Vi firade att hela familjen gått på jullov med att gå på Kinarestaurang, perfekt start på lovet.


Jag älskar de här tre tokiga filurerna så mycket att jag har lite svårt att själv förstå det ibland. Att jag har fått en sådan underbart go, kramig och rolig familj, trodde jag minsann inte när jag var 18 år och sa till mamma att jag skulle minsann inte gifta mig eller skaffa barn! Skulle inte ha hund heller...


När klockan var efter 20 körde jag och Prins(korv)en till Maxi för att inhandla julmaten och annat vi behövde. Så skönt att gå där, när där knappt är något folk, men jag träffade tomten helt plötsligt! 


Så nu är det bara städning och köttbullar som ska fixas och sen är vi redo för Kalle Anka och tomten. 

Mitt mål är dock att även min rapport ska vara klar innan Kalle Anka börjar, för sen ska jag bara njuta av ledigheten tillsammans med mina älsklingar! 

Inga kommentarer: