tisdag 25 februari 2014

Ny kärlek, ett måste för oss nördar!

Som ni nog förstått älskar jag våra nya soptunnor, källsorterar för glatta livet och är så stolt över barnens engagemang och intresse. Maken har jag inte lyckats få över på vår sida än, men han accepterar iallafall att jag håller på att nörda mig. Det är äkta kaaarlek det!

Idag stod jag med en Cup-of-noodle och funderade på var den skulle läggas. Burken är gjord av frigolit, går det som plast eller restavfall. Så jag gjorde vad jag gör varje gång jag inte vet något, jag googlade! Hittade då min nya favoritsida, TRYCK HÄR FÖR ATT LÄNKAS! Alltså, den är ju suuuuperbra. I'm in love!!
Sidan visar var olika produkter ska slängas som, är det restavfall, är det plast? Fick även lära mig att om man vill källsortera ammunition eller vapen, så ska man ringa polisen... Det är antagligen olagligt att källsortera vapen!



PS. Cup-of-noodle burken sorterades som plast...

PSS. Min dator godkänner inte källsortera som ett riktigt ord...

Inga kommentarer: