torsdag 20 mars 2014

Torsdag

Har varit hos naprapat och blivit ommöblerad, torterad och knäckt. Hade fått en ordentlig låsning i thoraxkotorna, så alltså ingen nerv i kläm i skuldran som jag trodde... Har fortfarande sjukt ont, men får inte attacksmärtor som gör det svårt att andas. Alltid något!

Har även lärt mig idag att jag inte mår så bra av att skala potatis... Fick en fruktansvärd kliattack i näsan och började nysa som en galning medan jag höll på. Tog allerginässpray och googlad, mycket riktigt, potatisskal korsreagerar med pollenallergi. Kul! Har börjat lära mig nu att efter alla allergiattacker att kolla upp direkt när jag får symtom, vad det är jag handskats med/ätit/varit i närheten av, så jag vet vad jag ska undvika. Inte för att jag nu aldrig kommer skala potatis igen, men jag vet till nästa gång vad som kan väntas och jag har nässprayet redo. Lite kli i näsan kan jag väl stå ut med en liten stund, finns värre saker här i livet! 

Apropå värre saker i livet, igår fick jag den glada nyheten att vi slapp en sån jobbig grej. Min fina lilla mormor som ringde, sprudlande glad för att meddela att senaste proverna visade ingen Cancer. High Five lilla mormor, min Stålmormor! 

Så länge hon och resten av mina nära och kära är cancerfri har jag gärna både ont i ryggen och kli i näsan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare. Bra att du gör något åt d. Men vad tar bort din smärta helt? Vill sååååå, att du mår bra. Älskade Sanna/MaE

Helene sa...

Dumma rygg. Hoppas den skärper till sig snart!
Härligt att cancern har vett att hålla sig väck.
Ha en bra dag!

Lisa sa...

Det är helt rätt, The Big C suger, allt annat är småpotatis, om man säger så, med tanke på allergireaktion.