tisdag 22 juli 2014

Det vänder

Vilken kväll, precis vad jag behövde! 
När jag kom hem var det fyra barn som plaskade runt i poolen och maken hade sällskap av min underbara och gravida svägerska samt min rätt okej storebror. Det serverades jättegod grillmiddag, underbart med en man som är hemma och tar hand om hushållet över sommaren. 
Barnen var nog mer i vattnet än ur, precis som det ska vara. Tycker det är så underbart hur de funnit varandra och har så kul, riktigt kusinmys, trots blodsbandsbrist...
Jag dealade lite gravid/bebis-grejer som grannen ville bli av med och de gravida behöver. Win-win!

När jag kört kvällens gäster till bussen åkte jag till makens mormor och mottog 20 liter krusbär. Jag tål inte de råa, vilket jag alltid har älskat, men jag tål de som kräm och i paj... Så nu är de infrysta och ska bli tillagade en dag när jag har tid, ork och ett bra recept.
(Kom gärna med tips till krusbärskräm!) 

Nu, godnatt! 

3 kommentarer:

Anna-Sara sa...

Hej!
Läser din blogg regelbundet och tycker du verkar så snäll och go. Tips på krusbär är ta en liter bär tillsätt 1 dl vatten och ca 1 dl socker och kok
a ihop till en sylt. Smaka av om det behövs mer socker (får inte bli för söt). Strö över ett pudertäcke med kanel och häll upp i en skål och sedan ett nytt pudertäcke med kanel. (Också en smaksak men gillar man kanel så är det gott) Servera till nygräddade pannkakor med lite extra socker om man vill! Riktigt gott!!
Mvh, Anna-Sara

Unknown sa...

Det var riktigt mysigt! Olle och My ville INTE åka hem :)! Det får vi göra fler ggr fast på en helg när du slipper gå upp kl 5 dagen efter...... Och tack för "Teddy" leverans :). Det var väääääldigt uppskattat. Av ALLA haha! Kram jram

Sanna sa...

Hoppas ditt intryck av mig över bloggen stämmer överens med verkligheten Anna-Sara! :)
Tack för receptet, ska jag absolut prova!