lördag 11 april 2015

En lördag i april

Varit på dop för Lovis i dag och har inte en enda bild att visa upp... Kan ju bero på att jag stod längst fram i kyrkan med det ärofyllda uppdraget att vara gudmor åt flickebarnet...
Men som tur var lyckades maken knäppa några kort i kyrkan, snodde de så länge.
Hoppas kunna låna några flera fina bilder av Nettan som agerade dagens fotograf.


Gudfar Ola fick äran att bära in korset, han trillade inte en enda gång, bra där! 



Lovis Elisabeth Lucia, det är en ära att få vara din gudmor! 


Blev ombed att läsa en text, jääääättelång. Den tog liksom upp ett helt A4-papper.


Ni ser, ett HELT A4-papper! 
Jag klarade av den jääääälånga texten och Lovis storebror Olle klarade av att inte elda upp sitt hår på dopljuset, även om det var väldigt nära flera gånger. Så High Five på oss tycker jag.

Efter dop var de övriga i familjen väldigt trötta och gick och vilade på olika håll framför olika tv-program. Jag själv röjde undan allt som låg framme, startade tvättmaskinen, tömde diskmaskinen, dammsugade och moppade hela huset och sen satte jag mig och sydde beställningar. Maken kom ner efter en stund och undrade var jag fick all min energi ifrån. Har den senaste månaden varit hel dränerad på energi och bara velat sova 24/7. I dag känns det bättre och jag älskar det! Såg på maken en lättnad över att han börjat få tillbaka sin fru i normalt skick. Nu får vi bara hoppas det håller i sig, har tärt på mig så otroligt att vara orkeslös, konstant ledsen och irriterad över energiförlusten. Och vem har det gått ut över, jo min stackars man... Han får ta all skit och samtidigt är det han som kan lyfta upp mig när jag mår som sämst och får mig att skratta så drickan sprutar ut genom näsan eller tills jag kissar på mig. 

För att njuta av de sista solstrålarna tog jag med Sixten ut på en joggingrunda. Måste ha sett rolig ut med lockat hår, smink och örhänge från dopet där jag pustade fram i träningskläder. 

Energin fanns kvar efter middagen och äntligen kom även skaparglädjen tillbaka. Fixade klart beställningar och sen sydde jag några napphållare. 


Ville egentligen fortsätta sy, men klockan var nära midnatt och kände att det var dumt att överdriva de. Får bara hoppas att energin och skaparglädjen finns kvar i morgon. 

1 kommentar:

Helene sa...

Välkommen tillbaka kära du.