söndag 27 mars 2011

Sommartid...ZZzzzzzz

Barnen vaknade som vanligt 6.20 trodde jag, men klockan var ju egentligen 7.20 (dagens tid) så man får väl vara tacksam för att dem inte kan de här med klockan och sommartid för då hade dem väl ståt givakt redan 5.20 gårdagens tid!

Och istället för att mysa ner mig i soffan med dem och bli helt seg som jag ofta blir på helgmornarna så började jag städa!
Igår tvättades några maskiner och badrummen grundstädades, idag har jag fortsatt att tvätta (8 maskiner...puh, så tacksam för tvättmaskin!!!!!!) och sen städat resten av nedervåningen. Riktig vårstädning alla Arne!
Mannen vaknad 20 minuter efter oss så han har fixat på ovanvåningen men han vågade inte röra mina sysaker... Hm, har hag slagit honom på fingrarna för många gånger när han har velat låna en sax eller så?
(Är extremt beskyddande över mina tygsaxar. Kan av en del (läs min make) ses som lite psycho men man får INTE klippa papper, ståltråd, sladdar, naglar eller annat tjafs med mina saxar bara för att man inte orkar gå ner för att hämta en vanlig sax!) 

Nu har barnen fått pannkakslunch och liten nannar för kung och fosterland!
Stor tittar på tv och snart ska jag göra honom sällskap, bara lägga in lite grejer på tradera... Allt som inte blev sålt igår på loppisen har jag gjort tillklädpaket av, så nu hoppas jag att vi kommer ha plats till annat på vinden!

När liten har vaknat igen ska vi ge oss ut i de fina vårvädert och tvätta fönsterna, kan bli intressant att se om om de är smuts på dem eller om någon okänd människa satt solskydd på alla rutorna... har misstänkt de länge, ja faktiskt ända sen jag tvättade dem senast...

Här kommer en sy-bild, alltid trevligt med något att titta på!

Flygplan 200:-

Inga kommentarer: