lördag 19 mars 2011

Trötta barn+trött mamma=mysfilm!

Har varit uppe sen 6.30, inte den sovmorgonen jag hade ställt in mig på... Men jag kunde inte somna om så de vara bara att gå upp och märka upp alla kläder som ska säljas på loppis om 1 vecka!
Sen bar de av till Malmoèt för att träffa min kära mamma.
På Svågertorp bytes de bil så for MaE (a.k.a Min mamma) in till mormor med barnen medan jag i lugn och ro kunde mysa runt på Stoff och Stil! (Varför blir de alltid så dyrt när jag e där, även om jag bara ska ha en dragkedja...)
Väl inne hos mormor (som inte var där utan var någonstans och spela bridge som vanligt) så åt vi våfflor i hennes mysiga lägenhet och efter de väntades de bad!!!
Min mormor bor lyx-för-gamla (55+ boende med egen uppvärmd inomhuspool bl.a.) så vi passar på att hälsa på, oavsett om hon e där eller ej!
De plaskades och hoppades från kanten och sen när Z konstaterat att alla vi 4 hade russinfingrar så kunde vi gå upp.
Nu e vi hemma igen och jag ska mysa ner mig i soffan mellan två tröttisar och försöka att hålla dem vakna! (Svårast blir nog att själv hålla min ögon öppna...)



Här kommer en bild på nalle som jag sytt på beställning av min kollega som ska bli faster! (Eller skulle blivit de för typ 1 vecka sedan, men bebisen har de väl skönt där inne...)
Kostar mellan 200-250:- beroende på vilket material man väljer!

Inga kommentarer: