lördag 19 mars 2011

VG i mönsterkonstruktion...

Har ritat upp en jäkla massa mönster idag, helt svart av blyerts på handryggen...
16 stycken för att vara exakt! :-) Funkade bättre att rita med 2 barn omkring sig som ska hela tiden vara med, än att sätta sig vid symaskinen och deras små kladdiga fingrar kommer mellan nål, pressarfot, tyg eller mina käkar! Dem har kombinerat tv-tittande, ritande, brottningsmatch (i och nedanför soffan) förhandlingar i om storebror kan få ta "lite" ur lillasysters godisskål när hans var slut, (han försökte få de att låta som hon tjänade på de dessutom...) medan jag har pysslat med mitt.
De roliga e att jag hade VG i mönsterkonstruktion men vet inte hur man ritar upp ett riktigt mönster "på riktigt" (enligt konstens alla regler som min lärare så poetiskt sa de!) Har till och med för mig att jag stormade ut från lektionerna i ren protest för att jag fattade minus 3! Teori har aldrig varit min starka sida men de praktiska saker kan göras med tårna! (Kanske inte riktigt men ni förstår vad jag menar!)
Sen efter barnens sockerkick äntligen hade lagt sig och dem somnade som 2 små grisar så har jag oragniserat bland alla nya tyger jag köpte idag på Stoff och Stil och sen sytt en älg!
Den e inte helt klar så den får ni se en annan dag!


Men istället kan jag bjuda på en bild av mina fina bollar (!!) som jag gjorde när jag var sjukskriven för ryggskott och hade sittförbud i 2 veckor. När de var tråkigt att ligga och glo på Vänner och Glee så stod jag upp och fixade till dessa dekorationer! Allt för att inte bli galen! :-)

Nu kallar sängen, imorgon bär de av till Skegrie på mysig bebsifika och massa skvaller!!! Har hänt mycket sen vi tjejer sågs sist så de ska bli spännande att höra allt imorgon!!

Inga kommentarer: