tisdag 29 mars 2011

VAB för friskhet...

Igår blev de inte mycket sytt för lilla prinsessan vaknade med hög feber när jag precis hade nålat upp på tyget... Febern har kommit och gått hela natten och fortsatt under dagen. När hon la sig ikväll var den uppe i 38.3 trots alvedon så de bli VAB för mig imorgon! Idag har min underbara mamma varit här och tagit hand om de små, bestämt redan sen innan men imorgon får jag snällt stanna hemma...
Hon har feber pga vaccinering hon fick förra veckan, kul sånt! Jag vet att de håller henne frisk i långa loppet men surt att hon ska behöva vara snurrig och vingla fram helt gnällig och kokhet såhär en vecka efter sticket!
Men jag får väl vara tacksam för att hon bara reagerar på denna och inte att någon av mina barn blev dåliga efter svininfluensa-sprutan. Hörde igen imorse på radion om barn som drabbats av narkolepsi efter dem fick den vaccineringen som ALLA skulle ta för att typ rädda världen... Lider med de föräldrar och barn som blev drabbade och är evigt tacksam för att mina barn inte föll offer för den hemska sjukdomen!!!!!!

Nu till något skoj, min elev vägrade lägga ner en krona han satt och lekte med. Ville singla slant och då sa jag: "okej, krona vinner jag, klave förlorar du!"
Trodde att han skulle fatta direkt men nädå, han singlade slant och blev bara mer och mer imponerad för varje gång jag "vann"... När han väl kom på att han blivit lurad la han snällt ner kronan och började jobba. Shit vad jag e pedagogisk! :-)



                       Här bjuder jag på en bild av älgen jag sydde förra veckan
220:-



Inga kommentarer: