söndag 24 april 2011

Påskhelg!

Ursäkta den låga uppdateringen men de e faktiskt påsk!
Är de inte då man ska vara med sina när och kära och bara njuta av denna kristna högtid...

Hell to the No!
De e nu folk äter en massa ägg, käkar ännu mera godis, fixar i trädgårdarna och dricker lite för många snabbsar/öl/cider/vin eller fyll i valfri alkohol!
Mina barn har ingen som helst aning om vem någon skäggig gubbe på ett kors e, för dem är de bara påskharen som är spännande nu!
Jag e inte speciellt kristen, (visst jag e konfirmerad men de gjorde jag väl bara för att de skulle va så...) så jag förstår varför dem inte vet ett dyft om fast och lidelse...

Påsklovet har gott fort, bara en ynka dag kvar imorgon, och då är de vi som ska fixa i trädgården! :-)
Spenderade torsdag-fredag hos min mamma med äggmålning, skattjakt och en massa god mat!
Lördagen bjöd på franskt sällskap (Min vän Le Camillé e varken fransk eller speciellt bra på franska, men mellan henne och mig i vår lilla värld är vi dunderbäst!!!!)  Den franska hade med sig sin söta dotter, som min son älskar att leka med. Finns inget som kan få dem ovänner tror jag, en fröjd för själen att se dem leka! Efter att ha hoppat i hoppborgen i typ 5 timmar, ätit pizza och sen hoppat 2 timmar till så blev de ändå klagomål när dem skulle åka hem. Barnen hade inte hunnit leka någonting, sååååå synd om dem! Le Camillé får mig alltid att må så bra, de är så enkelt och oplanerat att bara vara med henne, en riktig guldklimp i mitt liv! Tur att maken e kompis med en kille som har så bra smak att han haffade henne så jag fick lyckan att dela nyår, midsommar, kräftskiva och en massa andra kvällar med henne!!! <3

Påskafton idag började med att jag fick sovmorgon (Tackar, tackar) och sen drog jag och barnen ut till Albäckskogen för lite lek med barnens sysslingar (eller pysslingar som sonen kallar dem)
När lillan vilade idag så hoppade prinskorven i hoppborgen medan jag la mig i en solstol och kollade på medan maken satt upp utebelysning! Väldigt avslappnande att se andra jobba! :-)
Låg i endast bikini vilket var väldigt skönt till en början men sen började jag frysa om fötterna. Sonen hörde mina klagorop och sprang och hämtade mina duntossor! Nice kombination!

Kvällen har vi spenderat med att äta en maaaaassa ägg ute hos min pappa och sen fick barnen leta efter påskägg! Godisgrisar!!!!! 
Nu sover barnen och de återstår att se om de blir Big Brother eller om jag ska tvinga maken att se Glee istället... Pest eller kolera för honom, svårt val för mig! :-)

Inga kommentarer: