lördag 7 maj 2011

Inte som man tänkt sig...

När barnen vaknade klockan 6  ville maken och jag helst gå och gömma oss, inte alls pigga! (Till skillnad från barnen som hoppade runt och fråga när ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?När ska vi åka karuseller?)

Vår plan var enkel, mysa lite på morgonen, ta de lugnt och sen efter frukost, vid 10 bege oss upp till de tillfälliga tivolit... (stavas de verkligen så, ser helknasigt ut ju...)
För säkerthets skull kollar vi i tidningen så att dem inte öppnar senare, tur vi kollade. Puckona hade valt att öppna klockan 14, vad e de för jäkla tid att öppna en lördag????
Med en besviken 4,5-åring och en mammig 2-åring styrde vi bilen istället mot Önnarp för att kolla på trädgårdskonst. Vi har länge letat efter en stor Buddha att ha i ena hörnan av trädgården och vi såg en annons i tidningen (när vi letade efter tiderna för tivolit!) så de räddade dagen för oss vuxna...
Prins(korven) har under hela färden haft full koll på klockan, när skulle den bli 2!!!!
Avvaktar dock med inköp då den inte var exakt så som jag ville ha den...

Efter en gigantisk lunch på Tusen&2 var de äntligen dags för karuseller!!! Dem hade dessutom "Happy hour" fram till 3 så jag eller maken kunde åka med gratis! Lillan ville bara vara i min famn och vi upptäckte efter bara en liten stund att febern hade kommit tillbaka...

Egentligen skulle vi ha jättebråttom på tivolit för vi skulle köra och hämta sängen i Lund. Men eftersom jag har världens absolut bästa storebror som körde han på eget insiativ och hämtade den till oss så slapp vi stressa! Så i lugn och ro kunde vi låta huliganen njuta av att svängas åt alla håll och kanter för att sen bege oss hemåt och lägga den lilla febriga. Jag och maken började måla staketet medan karusell-kungen sprang runt och terroriserade grannarna!
Broren kom med säng och nu står han där nere och lagar sin berömda potatisgratäng medan maken håller på att fixa med grillen. Barnen är i hoppborgen (febern kommer och går, minst sagt!) och jag bara njuter av att de är lördag!!!!

Önskar er en skön lördag, vem ni nu är som läser!

Inga kommentarer: