söndag 5 juni 2011

Helgmys!

Igår kördes barnen ut till morfar så vi kunde få lite barnfritt och dem små föräldrafritt, välbehövligt för alla! (Kanske inte så mycket för morfar, han var rätt trött idag när jag hämtade de små huliganerna...)
Sen styrde vi bilen tillsammans med våra underbara vänner Anna och Magnus till Malmö där de väntade bio och middag.
Vi såg Baksmällan II, underbar uppföljare på en sjukt rolig film! Precis min humor!! Sen väntade mat på Carib Kreol (tror jag de stavades, ingen som helst aning...) satt på deras uteservering och de var himla tur att jag bokade ute när jag ringde! När man gick in i restaurangen för att pudra näsan höll man på att svimma av värmeslag och dofterna blev väldigt påtränande där inne... Vidare på fest på min brors innergård där dem satt och grillade bananer.
Trött småbarnsgföräldrar som vi är alla 4 tackade rätt tidigt för sig och körde hem till Trelleholla!
Men jag en speciellt kul sak var att mitt bland allt folk satt Emilia som jag gick gymnasiet med, har inte träffat henne sen studenten så de var väldigt kul att ses igen! Världen är rätt liten...

Idag väntades de BVC-träff och fika ute i Skegrie hos Alvar och hans höggravida mamma. (Stackare i denna värmen, men snart kommer de ut en liten prinsessa....eller prins...eller mumintroll...)
Eftersom alla barnen har fyllt år så blev de present-bytar-dag fast vi hade sagt att vi inte skulle köpa något!
När jag hämtat barnen imorse så rymde jag upp till symaskinen och paniksydde 3 mössor till de små, blev klar med dem 13.20 och vi skulle fika kl.14...
Svettig och stressad var de snabbt ombyte och en jäkla kamp att få upp en sovande dotter som var minst lika svettig som hennes mamma.
Men mössorna verkade bli uppskattade och de var ju de som var meningen!
De bjöds på vaniljvisp med rabarbepaj (Ja, i den ordningen för alla under 3år!!!!) och vattenmelon på deras nya fina trädäck!

På vägen hem plockade jag upp lite pizza och sen var de bad i poolen, välbehövligt till tusen!
Nu sover de små och snart kommer en eller två töser hit (vet inte om den ena hinner...) för att kolla Big Brother finalen med mig ikväll!

Isabell, Alvar och Vendela skulle ha mössorna fast dem var genomsvettiga!
(Mössorna är vändbara med annat motiv på insidan om så önskas. Pris 85:-)

Lykkan och Bellanbus BFF


Studsmattan som var väldigt populär!
Och fina värdinnan som inte kommer bli glad över denna bilden!!
(Men jag tycker hon är fin, fast hon är höggravid!!)

Vendela och Lykkan möblerade om Alvars utemöblemang
-Här blev väl bra!
Undrar vad dem pratade om, när dem tyckte dem satt själva...


2 kommentarer:

Annelie sa...

WTF!! Ser jag ut så? Jag känner mig iaf inte så ful o gigantisk! Och varför finns denna hemska bild på din blogg? Jäkla Sanna...

Sanna sa...

Men jag tycker du är jättefin!!!!
Snart e magen ett minne blott, då ska jag ta en riktig MILF-bild på dig coh lägga ut!!!