torsdag 14 juli 2011

Imponerade på mig själv!

Jag tycker de är sådär halv roligt att laga middag mitt i veckan...
Maken som inte är kräsen gillar nästan allt och är alltid så tacksam att maten är klar när han kommer hem från jobb så han är ju inga problem att tillfredeställa..
Värre är de med sonen som bara han hör orden: "Maten är klar!" lägger sig ner på golvet i ren förtvivlan och gnäller att han inte tycker om de vi ska äta. Trots att han varken har sett vad som ligger på talriken eller någonsin har ätit de förut!
Och eftersom de oftast är jag som lagar mat (iallafall mitt i veckan, dels jobbar jag inte 100% och dessutom har jag bara några minuter till jobb, till skillnad från maken som pendlar 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen...) så har jag lite svårt att komma på nya recept... När man har lagat maten så är iallafall inte min aptit på topp iallafall efter man såg hur maten såg ut rå, stått i matos och allt som hör där till...
Men så för ett tag sedan hittade jag på ICA MAXI 3-veckors menyer, Billiga veckan heter dem.
Superenkla recept (som så klart är löjligt billiga) som går fort, inte massa konstiga ingredienser och nästan allt har varit gott!
Ikväll förvånade jag mig själv med nog de enklaste receptet hitten tills, de var så otroligt gott så jag längtar till lunch imorgon när jag ska få äta min lunchlåda!!!!!!!!

Hoki Thai

Ingredienser

Gör så här


  1. Tina hokin. Skär den i bitar.
  2. Koka nudlarna enligt anvisningen på förpackningen.
  3. Woka grönsakerna i oljan och häll i soppan. Lägg ner fisken och låt den koka några minuter. Smaksätt med salt och peppar.
  4. Servera med äggnudlarna
Hoki  thai

De var så otroligt gott, vi byte dock nudlarna mot ris då maken inte är så förtjust i nudlar...
Lillan bad om mer 3 gånger, sonen satt som vanligt på sin stol och gnällde och maken slevade i sig!
Så 3 av 4 tycker jag är ett bra betyg, speciellt när man endast uppnår 4 av 4 när de serveras fläskpannkaka....

Inga kommentarer: