onsdag 7 september 2011

Nya mössor!

Efter att jag letat efter mitt tidigare möss-mönster i typ 30 minuter gav jag upp och började knåpa på 2 nya mönster. En lång (eller hög, beroende på hur man ser de...) och en kort (eller liten eller låg om man vill se de så...) fick jag fram. Dock inte helt nöjd med den lilla modellen så den får knåpas om, men barnen har iallafall vars en mössa dem kan ha när förskolan drar till Ystad djurpark imorgon.
    Dem fick välja själv bland tygerna, vilken kamp! Lillan ville bara ha de rosa fjärilarna, försökte få henne att välja ett tyg till och till slut så rykte hon åt sig de rosa katterna och sen vägrade hon släppa tygbitarna... Skulle ju ändå inte sy fören hon sov men envisare unge får man leta efter!
Prins(korv)en tog direkt Taxarna, hade inte spelat någon roll vilken hundras de varit på tyget... Men sen hade han svårt att välja, vilket av monsterna skulle han ha. Blev till slut de blåa monsterna och nu är mössorna klara. Vill du beställa en mössa hittar du fler tyger att välja på här.

Pris 85:-


Den långa/stora/höga mössan ska man ha lite vikt bakpå, lite sk8ar aktigt(märks de att jag jobbar på en högstadieskola! *haha*) Ville inte väcka Prins(korv)en bara för att tvinga honom till att vara modell så ni får nöja er med en minifotboll och låtsas att ni fattar hur den ska sitta på ett barnhuvud!


Inga kommentarer: