fredag 21 oktober 2011

Fredagsfin!

Äntligen fredag, efterlängtade fredag! Har haft en bra vecka på jobbet, men ändå är jag såååå glad att de är fredag! Ska inte hitta på något speciellt i helgen, men de är väl de underbara vädret som gör de plus att maken han hem för att umgås med oss ikväll!!!!!
Imorse när jag stod i badrummet kom en liten flicka in och nyfiket följde mitt hårflätande. Sprang till sitt rum och hämtade två tofsar och sa bestämt att hon också skulle ha fättor! Jag blev jätteglad eftersom aldrig annars vill ha tofs för att hålla bort håret ur ansiktet utan bara klämma (som trillar/dras av efter bara några minuter på förskolan...)
Hon satte sig fint på stolen, satt helt stilla som jag sa, men oj vad ont de gjorde!!
Tänkte att de var väl den gången och aldrig mer, hon får väl ha tofs på andra sidan om jag ens får röra hennes hår idag. Men hon blev jätteledsen när jag bara satte upp den andra sidan i tofs, hon skulle ju ha två fättor!!!
Satt lika stilla när den andra gjordes och tyckte nog inte heller de gjorde lika ont. (Jag lovar att jag var så försiktig jag kunde, men hon är så ömhårad...)
Men detta blev resultatet:
Och såhär glad blev min lilla tös:


Prins(korv)en däremot har inget intresse av att fixa frillan idag, även om han behöver sig en ordentlig klippning. Börjar se ut som ett yrväder i håret, dags att ringa Joy!!!
Han körde istället på hat och upptäckte världen med gammelfarfars ärvda kikare.

Nu ska de hållas helg ordentligt med restaurangbesök, godishandling och filmmys i soffan!!
Trevlig helg på er, njut av de fina vädret och av varandra!

Inga kommentarer: