fredag 21 oktober 2011

............ja...

En effektiv och mysig fredagskväll och än är den inte slut! :)
Direkt när jag kom hem så sattes tvättmaskinen igång, 5:e maskinen snurrar för fullt där nere nu. Har dessutom haft Blocket-kunder som köpte barnens gamla resesäng och sen skickat iväg 9 Tradera-paket. Underbar känsla att få rensat bland saker som inte används längre och dessutom få en slant för de!
Min kära storebror kom förbi och överaskade oss (egentligen var de ingen överaskning men eftersom jag hade glömt att han skulle komma så får vi se de så!) Barnen tjoade och tjimade och krigade om vem som kunde sitta mest i hans knä och berätta mest för honom. Hade dem kunnat hade dem klättrat innanför kläderna och följt med honom hem. Barnen blir alltid helt tokiga när han kommer förbi, vilket har gjort att han tror att dem alltid är hypor (dem är oftast 100% men när han kommer blir dem typ 147%) Han tror jag är supermamma, men dem är ju inte fullt så sjövilda när han inte är här, men vill ha tro de om sin lillasyster så gärna för mig! *hehe*

När barnen lugnat ner sig lite tog vi oss ner till stan för att njuta av en bit mat, riktigt fredagsmys!
Efter middagen gick vi bort till Hemmakväll till barnens stora glädje och barnen fick själv plocka vars en godispåse. För typ 2 månader sen var vi där och handlade lösgodis och då såg lillan att där fanns Hello Kitty-skumgodis. De var de första hon sa när vi kom in och hon fått en påse;
-Va e Titty-dodis?
Prins(korv)en fyllde sin påse medan jag hjälpte lillan och maken tittade efter film så hans påse borde nu räcka en 6 helger framöver!
Efter godismys i soffan med film så stoppades barnen i säng, Prins(korv)en somnade medan jag läste för honom, händer inte så ofta så jag låg kvar länge och bara tittade på honom.

Jag hade planerat att jag skulle sy lite ikväll, men jag orkar inte...
Får bli sängen med godis och bok!
(De e fredag, då får man äta godis i sängen, om man är vuxen!!)

Inga kommentarer: