Igår för 3 år sedan blev jag inlagd på Malmö KK, med 39.6 i feber och konstanta uppkastningar blev vi dessutom satta i karantän. Kommer ihåg att alla var helt livrädda för svininfluensan och ingen uppskattade mina och makens skämt...
Har för mig att min snabbsänkan (heter de så?) låg runt 170, den ska ligga under 9 om man är fullt frisk.
Mådde så fruktansvärt illa och sängen var helt genomblöt av min febriga enorma kropp (jag lovar, jag var enorm! Maken hade hela tiden Bumbibjörnarnas soundtrack nära till hands när jag skulle försöka förflytta mig!)
De kom in en liten go nattsköterska som var akupunktur-specialist. Hon tryckte in massa "häftstift" i mina öron, ursnyggt! Vet inte om jag tyckte de hjälpte mot illamåendet men jag glömde ta ut dem och hade kvar dem i flera dagar...
Dagen efter (idag då alltså för 3 år sedan) blev vi uppflyttade på prematuravdelning där jag fick eget rum och maken kunde stanna över, eftersom jag låg i karantän, men de bara fanns dubbelrum. Jag fick inte under några omständigheter lämna rummet, så där låg jag och spydde, svettades/frös och var allmänt enorm.
Behöver jag berätta att jag var ordentligt trött på att vara gravid?!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar