måndag 19 augusti 2013

The Heat

Tekniskt sett kan man säga att jag har semester/sommarlov, för jag är ju faktiskt ledig från både jobb och skola. Så nu har jag två dagars semester/sommarlov! Förutom då att jag syr så fingrarna blöder, bokstavligt talat... 

Efter middagen så kände jag hur det bara kröp i hela kroppen, suttit inne och sytt hela dagen i min ensamhet, något var tvunget att hända. 
Har velat se The Heat och ikväll blev det helt plötsligt dags. Ringde runt och efter några försök lyckades jag övertala Anna, som inte alls var svårövertalad, att följa med. In till Malmö drog vi och sen garvade vi oss genom två timmar totala tokigheter, både från oss själva och från filmen. 


Jag (och min enorma panna) och Anna (och hennes snusklubba/snusk-klubba) var nästan ensamma i biosalongen, perfekt med bio en måndag innan löning.


Vet inte om detta är en typisk tjejfilm, men jag rekommenderar absolut den. Vred mig i stolen och vi båda hoppade högt vid vissa scener, det är ju trots allt en action/komedi.


Älskar Melissa McCarthy, hon är en fantastiskt rolig skådespelerska. Kul att se henne helt farligt crazy när man är vann vid snälla och förvirrade Sooki i Gilmore Girls. Åhh, vad jag saknar den serien... 


Inga kommentarer: