söndag 20 april 2014

Dag 4

Denna dagen tog vi tunnelbanan till ändstationen i söder, för att sen ta pendlarfärjan till Staten Island. Men först lite frukost. Vi var så hungriga när vi beställde men orkade knappt hälften. (Blir hungrig nu när jag skriver... Klockan är 3 på natten och jag är klarvaken efter att sovit sen 10-tiden. Vid den här tiden har vi ätit middag, kanske inte så konstigt att magen skriker efter mat...)


Staten Island Ferry är en gratisfärja som går var 30:e minut. Färjan kör förbi Frihetsgudinnan och de olika små öarna i hennes närhet. Häftigt att få se Manhattan och de små öarna från immigranternas håll, utan att behöva lida av sjörbjugg och löss. 


Dagen vi åkte var det tradigt väder, regnade och blåste.


Men vi slapp trängas med överdrivet mycket turister. När vi åt frukost såg vi lemmeltågen av turister som köade för att komma med de olika turistbåtar som kör ut till Frihetsgudinnan för en rejäl slant. 


En rejäl dam den där Frihetsgudinnan (Det var meningen att Frihetsgudinnan skulle synas i bakgrunden av vår selfie, ljuset lurade oss och det blev en annan dam i bakgrunden istället...)


Detta var en vanlig syn lite överallt. Parkeringsgarage där bilarna hissades upp, allt för att utnyttja de små ytorna. 


Det blommade för fullt överallt 


Vi tog oss en liten munsbit innan nästa äventyr.


Jag har en dold talang, jag är otroligt snygg när jag äter varm pizza!


Vi drog på musikal, rockmusikal bestämt.


Rock of Ages var otroligt rolig och jättebra. Maken som är hårdrockare var helt lyrisk och eftersom låtarna var riktiga klassiker hängde ju även jag med. En komisk kärlekshistoria som gjorde att vi bara ville skråla ut "I wanna rock!"


Innan föreställningen gick det runt snubbar som sålde Jelly shots, salta kringlor, öl m.m. Inte på alla musikaler det görs så


Jag försöker "dricka" en Jello shot, gick sådär... 


Efter att ha sett många lättklädda tjejer i showen fortsatte vi kvällen mot Hooters.


Kycklingvingar och öl, maken var rätt nöjd! 


Frågade en hotellportvakt efter var det låg. Efter han pekat ut vägen vände han sig till maken och sa: You are a lucky man, you got yourself a great wife man! Sån är jag! Hehe 

Inga kommentarer: